نوسازي مدارس تخريبي هرمزگان شتاب مي گيرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 13 آبان 1396
بازدید : 274
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از سفر معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به استان هرمزگان به منظور بررسی وضعیت مدارس تخریبی با هدف سرعت بخشی به روند نوسازی این مدارس خبر داد.
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مركزاطلاع رسانی و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش استان، دانش هاشمی پور در دیدار ویژه با "محمد تقی نظرپور" رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با ارائه گزارشی از سیمای مدارس تخریبی در استان هرمزگان، خواستار توجه جدی به روند نوسازی مدارس تخریبی در استان هرمزگان شد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش هرمزگان با استفاده از همه ظرفیت ها به دنبال راهبردهای ویژه ای به منظور برون رفت از این چالش است و هدفگذاری خاصی را در برنامه دارد.

این مسوول در ادامه گفت: علی رغم توجه ویژه دولت به توسعه فضاهای آموزشی و همچنین مشارکت ستودنی خیرین نوع دوست در سالهای اخیر، استان هرمزگان به لحاظ آمار و پراکندگی مدارس تخریبی دارای فراوانی بسیار بالایی است که رشد شاخص های آموزشی در استان خصوصا  منطقه شرق را به چالش کشیده است.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان؛ وضعیت بسیاری از مدارس استان هرمزگان به گونه ای مخاطره آمیز است که تشکیل کلاس درس در چنین فضاهایی بسیار خطرآفرین است و هرلحظه امکان وقوع یک فاجعه را باید انتظارداشت.

هاشمی پور با بیان اینکه سال گذشته سقف یکی از مدارس شهرستان میناب کامل فرو ریخت، ابراز داشت: اگر در چنین موقعیتی دانش آموزان در کلاس بودند فاجعه ای عظیمی رخ می داد که حتی تصور آن نیز ناخوشایند و نگران کننده است.

این مسوول همچنین گفت: با توجه به ویژگی خاص استان هرمزگان به عنوان یکی از استانهای زلزله خیز، بطور مرتب شاهد تخریب کلاسها ی فرسوده هستیم که این مهم به دغدغه اصلی مسوولان استان، اولیا و دانش آموزان تبدیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: برای این چالش باید نگاه ویژه ای را به اعتبارات نوسازی مدارس استان داشت چرا که با روند فعلی بودجه و تخصیص آن تا چند دهه دیگر نیز نمی توان به شاخص استاندارد در توسعه فضاهای فیزیکی مدارس رسید و الزاما باید در روند تخصیص اعتبارات به استان هرمزگان یک تجدید نظراساسی صورت پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در استان هرمزگان 387مدرسه دو شیفت هستند، یادآورشد: برای رفع مشکل مدارس دوشیفت که بیانگر کمبود فضای آموزشی است 43 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: هم اکنون تراکم دانش آموزی در مدارس دوشهرستان پرجمعیت استان یعنی بندرعباس و میناب بالای 43 تا 45 نفر است و از مجموع 2500 کلاس درس تخریبی در سه سال گذشته فقط 900کلاس ساخته شده است .

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی 1600کلاس باقی مانده به اعتباری افزون بر 240میلیارد تومان نیاز است، اظهار کرد: از مجموع اعتبارات کشوری فقط 1.5میلیارد تومان در سال گذشته وصول شده است.

هاشمی پور افزود: فقط در شهرستان بشاگرد 54 مدرسه تخریبی، کپری، کانکسی و اجاره ای وجود دارد که باید بازسازی شوند.

وی در پایان بیان داشت:  قطعا به موازات توجه ویژه دولت، خیرین نوع دوست نیز انگیزه مضاعفی را برای مشارکت در نهضت مدرسه سازی خواهند داشت که تاکنون نیز در جشنواره های سالانه این همراهی را به نحو شایسته تحسین ثابت کرده اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با قدردانی از توجه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، ضرورت نوسازی مدارس تخریبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: قطعا استان هرمزگان به عنوان یکی از استانهایی که دارای مدارس فرسوده بالایی است در اولویت برنامه های نوسازی مدارس کشور قرار دارد.

محمد تقی نظر پور افزود: این سازمان برابر اولویت های آموزش و پرورش هرمزگان در یک برنامه مشترک ، نگاه ویژه ای را در تخصیص اعتبارات به استان هرمزگان خواهد داشت.

وی گفت: بزدوی با سفر به استان هرمزگان در یک بازدید میدانی، وضعیت مدارس تخریبی در استان هرمزگان با اولویت شرق استان را مورد بررسی قرار خواهیم داد که امیدواریم این سفر زمینه سرعت بخشی به نوسازی مدارس تخریبی را بدنبال داشته باشد.

به گفته معاون وزیر، این مهم قطعا در سایه تعامل مدیران استان، مجمع نمایندگان و خیرین نیکوکار، افق روشنی را پیش رو دارد.

 

انتهای پیام//




:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: آموزش و پرورش هرمزگان , کمبود فضای آموزشی , هرمزگان , بشاگرد , نوسازی مدارس , توسعه و تجهیز مدارس کشور ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 716
بازدید دیروز : 435
بازدید هفته : 1207
بازدید ماه : 1151
بازدید کل : 126284
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com